"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday 7 November 2014

Kolagen Pilihan Hatiku

Seperti mana yang kita tahu, setiap orang ada kolagen dalam badan. Setelah kita berumur lebih dari 25tahun, kolagen akan mula menyusut. Sebab tu jika kita sayangkan kulit muka dan kesihatan kita, kita perlu amalkan kolagen. Ia bukan sahaja untuk menjaga kesihatan otot seperti menguatkan sel2 otot yang dah longgar akibat umur yang meningkat. Ia juga boleh mengelakkan masalah sakit lutut bagi golongan warga emas.

Jika kita perasan, jika seseorang itu mengamalkan kolagen dari 25tahun dia sememangnya susah untuk nampak tua, jeragat pun tiada. Itu bagi mereka yang amalkan kolagen dari mudalah.

Pernah dengar tak dengan mengamalkan kolagen shaklee kita akan nampak 10tahun lebih muda? Itu jika kita amalkan dengan konsisten la. Kalau selalu skip tu tepuk dada tanya diri sendiri hihi.

Kolagen Shaklee untuk Siapa?

Hebat sangat ker kolagen Shaklee tu. Berlambak lagi kolagen yang lagi hebat dari Shaklee tu kenapa nak pilih kolagen Shaklee juga. Persoalannya bukan soal hebat atau tidak, ia sebenarnya bergantung pada bahan dan pada keberkesanan terhadap sesuatu produk kolagen.

Kalau nak tahu berat molekul kolagen yang terbaik adalah sebanyak 1000 dalton sahaja. Ringan kan? Jika korang pernah makan kolagen shaklee, perasan tak serbuknya terlampau halus dan terlampaulah ringan berbanding kolagen lain di pasaran. Ia kerana molekulnya sangat halus dan beratnya hanya 1000 dalton(berat molekul diukur dalam dalton).Dengan berat yang ringan itu, penyerapan lebih mudah dan berkesan yang mana ia dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Menurut pakar kolagen, kolagen yang terbaik adalah dari tumbuh2an dan haiwan. Macam kolagen Shaklee, ia merupakan kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. 7 bahan utama kolagen Shaklee iaitu esktrak biji benih Camelia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang2an, Lactobacillus acidophilus, vitamin C, dan vitamin B. Ia digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dalaman dan juga luaran.

Antara manfaat2 Kolagen Shaklee yang best adalah:

  1. Mengurangi kedutan dan garis halus
      2.  Membantu melembapkan kulit.

      3.  Membantu kulit lebih anjal dan bermaya

      4.  Menjadikan rambut dan kuku lebih sihat.

      5.  Membantu memutihkan kulit

      6.  Memperbaiki kesihatan sendi dan otot.

      7.  Penglihatan yang lebih baik.

Kolagen shaklee ni mudah larut dengam minuman atau makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera atau pada bila-bila masa sahaja.

Rasanya sebab itulah kolagen Shaklee ni kuat dihati saya. Memang dah lama cari kolagen yang terbaik ni. Ia dijamin keselamatannya, status kehalalannya yang sah, dan berkesan. Buktinya boleh dilihat di mana2. Dalam fb, blog dan ig semua ada..jue pun akan letak sedikit sebanyak testimoni yang ada. Entri akan datang jue akan letakkan ye sebab entri ni ju pakai phone xreti plak nak letak link nya. Jadi tengokla muka jue dulu yang merupakan pengguna tegar kolagen shaklee ni.

Amacam ok tak kulit muka pengguna Kolagen Shaklee ni.

Ooops baru teringat ada rupanya testimoni dalam phone jue ni..kita tengok yer

Testimoni jerawat di dahi semakin hilang

Testimoni jerawat hilang dan muka makin cerah dengan kolagen shaklee


Sebenarnya kulit muka perlu sihat dari dalam dan luar. Bukannya amik kolagen sehari terus putih melepak tau...takut2 bahan xelok diletakknya kat kolagen tu sebab tu ada sesetengah produk yg boleh nampak kesan segera tu. Hati2 lah ye kalau korang ade amik yang macam tu. Cek label dan bahan2 yang digunakan dulu barulah consume.

Lupa pula nak bagitahu, bezanya kolagen shaklee dengan kolagen lain adalah bahan yg digunakan memang selamat. Xde paraben, bahan kimia. Hanya yang semulajadi dari Shaklee. Oh thats why jue pilih Kolagen Shaklee ni tau hehe.

Ok sekian saje cerita menegnai kolagen yang menjadi pilihan hati jue..kalau korang nak cuba boleh contact jue ye di sini



No comments:

Post a Comment