"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday 10 September 2014

Anggur Muscadine Merawat Pelbagai Penyakit

Hari ni nak cerita mengenai kehebatan buah anggur. 

Makanan terbaik dalam Islam untuk menjaga kesihatan badan adalah terdiri dari Kurma(tamar) dan anggur.

Jadi bukan buah kurma sahaja yang sunnah dimakan, buah anggur juga sunnah dan ia termaktub dalam surah Al-mu'minun ayat ke-19.

"Kami tumbuhkan untuk kamu dengan air itu, kebun-kebun tamar (korma) dan anggur. Kamu beroleh dalam kebun-kebun itu (berbagai jenis lagi) buah-buahan yang banyak, dan dari kebun-kebun itulah kamu beroleh rezeki penghidupan kamu."

Dalam banyak-banyak jenis buah anggur, Anggur Muscadine adalah anggur yang paling tinggi kadungan antioksidan. Bukan itu sahaja cara penjagaan xperlu sembur bahan kimia untuk kekalkan segala zat dalam buah anggur itu kerana buah anggur itu sendiri mempunyai benteng pertahanan yang kuat daripada dikerumuni bakteria2 yang boleh merosakkan anggur tersebut.

Amazing, no wonderla siapa yang amalkan vivix ni makin nampak muda dan sihat, sebab dalamnya juga terkandung Anggur Muscadine. 

Dalam Shaklee killer produknya adalah berasaskan buah anggur. Dan anggur yang digunakan adalah anggur muscadine. Kenapa buah anggur muscadine digunakan untuk merumus di dalam sebotol kecil yang menghasilkan pelbagai manfaat kepada manusia. Dalam surah Al-mu'minun Allah dah jelaskan tentang kebaikan buah anggur iaitu.

"Kami tumbuhkan untuk kamu dengan air itu, kebun-kebun tamar (korma) dan anggur. Kamu beroleh dalam kebun-kebun itu (berbagai jenis lagi) buah-buahan yang banyak, dan dari kebun-kebun itulah kamu beroleh rezeki penghidupan kamu."


Tumbuh Semulajadi di kawasan panas dan membantu manusia mendapat kesihatan yang lebih baik
Anggur muscadine adalah sejenis buah anggur yang tumbuh di tempat yang panas, berbeza dengan anggur biasa yang hanya boleh tumbuh di tempat-tempat yang sejuk. Anggur muscadine juga dikenali dengan nama saintifiknya iaitu Vitis rotundifolia yang mana ia tumbuh dengan semulajadi.

Ia dikenali sebagai super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sehingga sebesar BOLA GOLF! Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .
Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus.


Ia juga mempunyai kehebatan yang mana ia mempunyai lebih satu kromosom berbanding 19 kromosom dari anggur biasa. Ia menyebabkan Anggur Muscadine lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung. Bukan itu sahaja kerana ia merupakan satu-satunya anggur yang tidak memerlukan semburan racun perosak !

Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji
.

Kandungan ORAC ini menentukan tahap antioksidan di dalam sesuatu bahan itu. 
Muscadine Grape juga kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E.
Ia mempunyai kadar RESVERATROL 6x lebih tinggi dari anggur merah.


Antioksdian ini selalu dikaitkan dengan anti-penuaan. Maka tidak hairan lah kalau pengguna Vivix claim yang mereka kelihatan dan rasa lebih muda!

Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – antikanser dan antiradang.



Dirumus Khas Dalam Vivix Shaklee untuk dijadikan Minuman Kesihatan
Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya kerana:-
  • Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur
  • Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur
  • Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna

Ternyata Anggur Muscadine ini sangat unik dan istimewa. Begitu juga kesannya terhadap kesihatan kita.


Anda ingin merasai kehebatan Anggur Muscadine ini digabungkan dengan 3 bahan hebat yang lain iaitu Purple Carrot, European Elderberry dan Polygonum Cuspidatum?


Penemuan 4 bahan utama yang Hebat digabungkan dalam Sebotol VIVIX
Jika korang mempunyai ayah dan ibu yang mengalami pelbagai penyakit boleh cuba vivix ini inshaAllah membantu, Bagi yang ingin mengelak dari penyakit memang sangat-sangat disarankan ambil vivix, kerana ia melawan kanser, anti segala2 penyakit juga extra sebagai Anti Penuaan!. Jue sendiri baru guna dalam sebulan, memang glowing hidung n seluruh badan nampak lebih segar. Juga bagi mereka yang ingin dapatkan tenaga yang lebih Jangan lupa anda Kena dapatkan Vivix.

Kalau Beli 2 botol Vivix, anda terus dapat keahlian Percuma untuk seumur Hidup taw. So jangan lepaskan.

Hubungi Talian Hot line 019-9895564 untuk info dan order
COD Kajang
SID di Seluruh Malaysia








No comments:

Post a Comment