"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday 21 September 2014

Bawang Putih Membantu Merawat Pelbagai Penyakit

Bawang putih terkenal dengan khasiatnya yang pelbagai. Ia digunakan bukan hanya dalam masakan sahaja malahan ia juga digunakan untuk mengubati beberapa penyakit seperti, darah tinggi, mengubati kencing manis, melawan jangkitan, melindungi penyakit asma, mengurangkan risiko penyakit kanser, anti radang, dan banyak lagi.

Bawang Putih Mempunyai 1001 khasiat untuk manusia

Ok sebelum tu meh kita jenguk dan baca ringkasan tentang manfaat bawang putih dalam kehidupan harian kita dan juga dalam kesihatan tubuh badan kita.

Manfaat Luar Biasa Bawang Putih :-
  1. Mengubati kencing manis/diabetes - ia sangat bermanfaat untuk mengawal jumlah kadar gula pada adarah. Jadi pesakit diabetes memang digalakkan untuk mengamalkan bawang putih.
  2. Melancarkan peredaran darah - ia boleh membuka pembuluh darah yang tersumbat.
  3. Mengawal Berat Badan - menolong mengawal nafsu makan dan meningkatkan metabolisme dalam badan.
  4. Menyembuhkan penyakit kulit - terbukti memiliki khasiat anti radang kerana mampu melawan infeksi dan bakteria. Oleh itu, bawang putih boleh mengurangi jangkitan penyakit pada kulit.
  5. Boleh menghilangkan jerawat - Dengan menyapu bawang di bahagian jerawat yang ada jerawat boleh hilang dengan cepa kerana bawang putih mengandungi anti oksidan yang boleh membunuh bakteria.
  6. Juga mempunyai sebatian sulfur yang boleh merangsang sistem imun semulajadi untuk mengurangkan pertumbuhan tumor.
  7. Bertindak sebagai anti-bakteria- ada sejenis bahan iaitu alicin yang terkandung dalam bawang putih ini bertindak sebagai antivirus dan antibakteria dalam memusnahkan beberapa ikrobakteria, jadi ia sangat baik untuk jangkitan perut, influenza dan sebagainya.
Persoalannya mampukah pesakit menelan bawang putih yang ternyata pahit rasanya jika dimakan secara mentah? Mampukah kita nak makan dalam jumlah yang sepatunya kita makan begitu sahaja? Kalau saya dah tentu xmampu seulas pun xmampu juga rasanya hehe. Padahal jumlah yang perlu kita makan untuk kesihatan adalah 1 siung 3 kali sehari. Hahah Mampukah?

Jangan risau sekarang banyak suplemen kesihatan berasaskan bahan semulajadi. Macam jue dah tentu sarankan suplemen bawang putih Shaklee. Kandungan yang terdapat dalam suplemen bawang putih atau lebih dikenali dengan Garlic complex ni adalah bawang putih asli dan juga rosemary with spearmint flavor. Semuanya asli dan tulen, tiada bahan pengawet dan juga tiruan. Ianya dah tentu halal ye, 

Dengan sebotol garlic complex ini pelbagai penyakit inshaAllah akan beransur baik hendakNya.
Jadi jika anda semua punyai masalah seperti darah tinggi, kencing manis, jerawat, takut dengan risiko kanser, selsema dan demam dan juga banyak lagi, boleh lah mencuba Garlic Complex berbentuk tablet dari Shaklee ini. Ia mempunyai banyak khasiat dan seharusnya dijadikan amalan memakan garlic ni, kalau xnak makan real punya bawang putih boleh try Garlic Shaklee ya. Cuma Garlic Complex Shaklee lebih istimewa kerana dirumus bersama2 khasiat rosemary with spearmint flavor.

Kalau minat macam biasala hubungi saya

Junaida Watie : FB
Whatsapp/sms/ : 01998955643
Duta Langsing dan Cantik Anda :)
Visit My Ig : Duta_Langsing_dan_Kurus








No comments:

Post a Comment