"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday 26 September 2014

Kebaikan Mengamalkan Kolagen

Siapa Suka Makan Kolagen?

Mesti korang pun suka bertukar-tukar kolagen dan cari yang mana terBaik kan? Hati-hati ye memilih dan menggunakan kolagen. Jue pun sama macam korang jugak obses sangat makan kolagen. Dah pelbagai kolagen jue makan, antaranya Dherbs, Aurawhite, K-Colly, dan byk lagi rasanya dah tak ingat pulak hihi. Sebenarnya kolagen tu okey je memang nampak perubahan muka makin putih tetapi jue jadi ragu-ragu nak guna sebab sesetengah kolagen tu mempunyai Hydroquinone macam xberapa ok je pulak. 


Memandangkan jue pun pengedar Shaklee sekarang jue sekarang memang amalkan kolagen shaklee powder. Dengan kolagen shaklee xdelah ragu sangat sebab tahu apa kandungan dia, Semuanya semulajadi, terdiri daripada 7 ramuan utamanya iaitu:-



Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen
Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.
Pendek kata, ia pilihan tepat bagi saya kerana Shaklee Collagen POwder memberikan keanjalan, penghidratan dan antioksidan... 

Yang jue paling perasan, struktur serbuk kolagen shaklee memang sangat halus berbanding kolagen lain, itu yang buat jue tangkap cintan tuh..hihi strukturnya yang ringan hanya 1000mg dalton berat molekular nya. Bila di survey itu memang berat yang baik untuk diserap dalam badan. 


Info tambahan:Tahukah anda SCP dilengkapi dgn asid hidraulik utk mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. menarik bukan...sesuai utk saya yg tak dpt nak telah bergelen2 air sehari. Kalau sape2 nak rasa kulit lembap sentiasa, amalkan masker kolagen dan minum segelas sehari.. kesan yg sangat cepat.. mmg menakjubkan
Serbuknya yang begitu halus membolehkan penyerapan berlaku dengan lebih berkesan
Nak tau lebih banyak fakta tentang Kolagen Shaklee? Jom baca sini
  • Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen,kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  • Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.
  • Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja. [1box mengandungi 15 uncang]
Kajian klinikal dilakukan bertahun-tahun oleh Shaklee bagi memastikan Kolagen Shaklee Selamat digunakan olah masayarakat Malaysia.

Dan ini yg saya baca dari pamplet Shaklee tentang kolagen powder ni.
>>>Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu*

♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan
Faedah tambahan :: menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang.Membantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.

Ok dah banyak bukti dan fakta yang dah jue update sini, sekarang ni nak tunjuk satu testimonilah pulak yang bagi jue memang jelas nampak keglowingan mukanya itu. Jom tengok :)

Sis ni amalkan kolagen Shaklee dengan set D shaklee iaitu set kecantikan vitamin C, B dan vita E
    Amacam?Ada tak yang teringin makan kolagen Shaklee.
Kalau ada macam biasa kol/sms/whatsapp 019-989564





2 comments:

  1. teringin jugak nak try collagen powder ni.. ramai sangat cakap best kan..

    jemput singgah blog Cik G yerr

    http://zianaeunos.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah memang best sangat. rasa cam kulit pun baby pn ade hihi..
      try lah bulan ni offer beli 6 percuma 1. boleh share ngan kawan2 :)

      beli 3 dpt free membership dah.. beli 1 pn boleh jga
      'thanks singgah sini ya.

      Delete