"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday 19 September 2014

Cara Bakar Lemak Dengan Mudah


Ramai orang nak kurus tapi ramai yang tidak tahu macamana nak kurus?

Adakah dengan pengambilan pil Kurus?, atau ubat kurus? Semua itu tidaklah digalakkan memandang pil2 kurus belum tentun berkesan dan terjamin keselamatan menggunakannya. Kita nak kena cek dan selidik dahulu bahan2 yang digunakan untuk membuat pil kurus itu samada terkandung bahan-bahan yang merbahaya ataupun tidak. Kalau nak kurus dan bakar lemak biarlah yang selamat dan halal.

Ok berbalik pada cara-cara mudah nak bakar lemak di sini jue nak kongsikan beberapa tips mudah untuk korang guna jika korang mempunyai lemak-lemak terlebih dalam badan. Yang pertama nya korang kena elakkan dari memakan makanan yang mengandungi lemak tepu yang tinggi. Hal ini penting supaya perjalanan korang untuk kurus berhasil disamping memakan suplemen yang selamat untuk membantu proses penurunan berat badan anda.

Biasanya pakar pemakanan akan menasihatkan kita agar mengambil omega-3 untuk menghapuskan lemak tepu tersebut. Sebab itu kenapa jika nak kurus penting untuk anda makan suplemen Omega-3. Selain itu suplemen yang boleh diambil untuk membakar lemak tepu ini ialah lecithin. Pelbagai jenis lecithin di farmasi dijual tetapi korang kena hati-hati dan kena cek setiap label yang terkandung dalam vitamin tersebut agar ia selamat digunakan.

Cara yang seterurnya adalah dengan melakukan aktiviti senaman selalu. Jika korang makan suplemen kurus tetapi korang tidak pernah bersenam atau kurang melakukan aktiviti-aktiviti yang boleh membakar kalori, kebarangkalian korang untuk kurus juga adalah sangat rendah.

Melakukan aktiviti beriadah dapat membantu kalori dibakar

Bersenam juga lagi mudah membakar kalori
Cuba korang fikir korang makan xkawal, lepas tu xbuat apa-apa aktiviti contohnya seperti bersenam, berjalan kaki hingga keluar peluh, beriadah, makan apa-apa suplemen dan ubat kurus pun saya gerenti memang skar berat korang nak turun. Kita nak kena tahu suplemen hanya membantu kita membakar lemak dengan lebih pantas jika korang melakukakn aktiviti bakar kalori, kalau tidak ia kurang bertindak.

Seterusnya adalah dengan cara mengawal kalori setiap makanan anda. Penting untuk kita tahu tu, biasanya, seorang lelaki perlukan 2000kalori dan wanita 1200kalori setiap hari sahaja. Tetapi adakah kita cukup kalori atau kurang?, jue pasti mesti banyak yang terlebih sebab kita tak tahu jumlah kalori kan, haha lepas ni kena alert lah pasal jumlah kalori yang kita ambil setiap hari. Sekarang zaman dah canggih teknologi pun luar biasa canggih, dah ada pun aplikasi mengira jumlah kalori makanan di telefon pintar kita. Rasanya xsalah jue nama aplikasi tu MyFitnessPal. Memang jue rujuk situ je kalau nak kira kalori. Jad dari situ kita dah boleh kira kalori yang kita ambil setiap hari.

Lagi caranya adalah dengan minum air putih 3liter setiap hari. Di sini jue nak bagitahu ye kita ni makanlah suplemen apa2 pun jika ingin mendapat kesan yang terbaik, haruslah minum air secukupnya juga. Ini minum air masak atau air putih pun malas macamana nak pastikan segalanya zat dan vitamin menyerap dalam badan. Ibarat buat kuihla kan, kalau xcukup air adunan pasti menjadi keras kan...so jika aiir kurang dah tentulah lemak-lemak dalam badan menjadi kebal dan liat untuk dibakar. Jadi nak kena ingat tu minum air putih banyak2 tau.

Last sekali barulah kita ambil suplemen yang sihat tau untuk membantu lemak-lemak dibakar dan dibuang dengan sempurna. Jue sendiri sekarang mengamalkan Vitamin Shaklee untuk kurus dan alhamdulillah masih ingin menurunkan lagi walaupun dah slim, suplemen yang jue guna sekarang adalah Cinch Shake Choclate, Cinch Tea Mix, Herblax, Omegaguard dan lecithin. Jue suka guna sebab ia membantu membakar lemak-lemak jue nih, rasa memang best sangat, kalau korang nak tengok info set kurus di sini ya. 

Dah beribu orang berjaya dengan Set Kurus Shaklee ni, Anda jangan ketinggalan untuk Mencuba ya.
  
Junaida Watie : FB
Whatsapp/sms/ : 01998955643
Duta Langsing dan Cantik Anda :)
Visit My Ig : Duta_Langsing_dan_Kurus

No comments:

Post a Comment