"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday 23 September 2014

Rahsia Kulit Lebih Sihat dan Awet Muda

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pagi ni tergerak plak menulis tentang rahsia kulit menjadi lebih sihat dan awet muda. Rasa bersalah pula kalau jue xberkongsi rahsia ni sebab masih ramai di luar sana yang mengalamai masalah kesihatan kulit, dan juga ada yang mempunyai masalah kulit nampak lebih tua berbanding usianya yang masih muda. Kalau anda perasan, jika kita menjaga kesihatan dalaman dan penampilan sudah tentu kita akan kelihatan segar dan tampak lebih muda kan? 

Kulit yang tidak cukup Vitamin memang mudah menampakan kedutan.
Selain itu, perasan tak kalau seseorang itu bertubuh gempal dan berkulit kusam, mesti ramai yang akan kata dia kelihatan tua walhal dia masih muda. Sudah tentu empunya diri itu merasa sedih kan, adakah anda tergolong dalam golongan seperti ini? Jika ye, jangan risau dan khuatir kerana anda masih belum terlambat untuk mengubah personaliti anda. Untuk menjaga kesihatan kulit wajib berubah untuk memakan suplemen kecantikan yang semulajadi dan untuk tampak lagi muda dan menarik anda juga wajib menguruskan badan anda dengan suplemen yang sihat juga, takut nanti amik suplemen yang banyak bahan racun bahaya kesihatan badan nanti.

Bagi menjaga kesihatan kulit apa yang penting di sini adalah memastikan tubuh badan kita cukup Vitamin E, Vitamin C, Vitamin B dan Susu Soya Non-GMO. Untuk menghilangkan kedutan dan kulit yang kendur dan banyak jerawat, anda wajib amik kolagen. Kenapa kena amik Kolagen? Sebab kolagen dalam badan kita semakin lama semakin menyusut, sebab itulah semakin berusia umur kita semakin berkedut dan kendur kulit sekiranya tidak dijaga dan ditapis dengan pengambilan Kolagen.

Sebab apa jue katakan vitamin E baik sangat untuk kulit, sebabnya adalah kerana vitamin mempunyai Antioksidan yang kuat yang mampu untuk melindungi dan memulihkan kulit. Antioksidan pula merupakan satu kumpulan vitamin, mineral, enzim, dan rempah-rempah yang membantu melindungi tubuh dari radikal bebas.

Vitamin C pula sememangnya dan popular untuk melicinkan kulit. Sebenarnya banyak lagi manfaat vitamin C ini, bukan sekadar menjaga kesihatan kulit malah ia juga bertujuan untuk kesihatan. Para pengamal Vitamin C mempunyai sistem imuniti dan antibodi yang lebih tinggi berbanding yang tidak mengamalkannya. 

Vitamin E, C dan Protin amat penting untuk Kesihatan Kulit
B complex juga sangat penting untuk mendapatkan kesihatan kulit yang baik. Kandungan B complex membantu untuk menjaga kesihatan kulit dan juga rambut. Bagi susu soya pula, pemilihan susu soya non gmo juga penting untuk memastikan kulit lebih gebu dan terpelihara. Ia juga boleh membina sel-sel kulit baru yang menawan bagi menggantikan sel2 lama yang rosak.

Seterusnya apa yang paling penting untuk kelihatan muda jelita adalah dengan mengamalkan pengambilan kolagen dalam kehidupan seharian kita.  Kolagen boleh membantu untuk melawan penuaan.Dengan pengambilan kolagen yang semulajadi juga ia dapat mengurangkan gariskedutan di wajah dan juga menghilangkan pigmentasi. Selain itu, ia juga boleh memelihara otot ligamen daripada penyimpanan lemak yang mana boleh mengelakan penyakit yang disebabkan oleh otot seperti sakit lutut dan sendi.

Rahsia Kulit Segar, Muda  DAn Berseri

Untuk Kesihatan kulit, anda boleh klik sini yer untuk mendapat info tentang suplemen semulajadi dan selamat serta Berkesan untuk digunakan. 

Ok buat masa ni jue kongsikan yang ini dulu. Untuk informasi anda jue ada set kecantikan lengkap yang boleh membuat kita kelihatan muda dari usia, untuk apa-apa pertanyaa boleh berhubung dengan jue je taw. Konsultansi untuk semua pelanggan jue semua percuma dan diutamakan. Jangan lupa berkongsi rahsia kulit lebih sihat dan awet muda ini ye..

Junaida Watie : FB
Whatsapp/sms/ : 01998955643
Duta Langsing dan Cantik Anda :)
Visit My Ig : Duta_Langsing_dan_Kurus

1 comment:

  1. Hai , Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Cik Adda singgah , jemput join & singgah yea . And Goodluck :)

    Giveaway Jubah Dress(30sept)
    Sweet September(30sept)

    ReplyDelete