"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday 25 September 2014

Rahsia Sebenar Memilih Kolagen Terbaik :)

Salam sejahtera..

Zaman sekarang Kolagen ni dah sebati dengan jiwa muda-mudi, yang dah berusia lagilah gilakan Kolagen kan, sebab Kolagen kan terkenal berkesan untuk mengurangkan kedutan di wajah agar kelihatan lebih Muda dan Jelita. Jue juga memang suka sangat minum kolagen sebab ia boleh tubuh badan kita semakin lama semakin kurang menghasilkan kolagen, jadi memang memerlukan bantuan suplemen untuk menyeimbangkan kandungan kolagen dalam badan. Penting juga untuk mengurangkan kedutan di wajah.
Penemuan Kolagen Asli Dari Sumber semulajadi

Namun, adakah kita sudah memilih Kolagen yang betul2 tepat atau yang Terbaik? Adakah ia selamat tanpa bahan-bahan yang dicurigai mempunyai bahan-bahan terlarang? Dulu jue selalu pening nak pilih jenis kolagen mana, sebab dalam pasaran kecantikan memang terlalu banyak produk Kolagen, dari yang murah sampai le mahal semua ada. Terpulang kita untuk memilih sahaja. 

Sebagai pengguna bijak kita mesti kaji dan selidik dahulu Kolagen yang bagaimanakah harus kita ambil dan kaji juga kandungan produk kolagen tersebut agar kita memilih produk yang selamat, halal dan berkesan sahaja.

Setelah jue kaji pemilihan Kolagen jue dapatkan list Tips berguna untuk semua orang memilih kolagen di sini :-


*  Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (cecair) berbanding dengan kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan 

*  Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efek lebih cepat. 

*  Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan. 

*  Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan. 

*  Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri. 

*  Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point) 

*  Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin. 

* Pastikan ia Selamat dan Tidak Bertoksin.  Yang penting juga pastikan ia dari sumber Halal dan Berkesan.  

Bila jue dah selidik barulah jue buat keputusan untuk makan Kolagen Shaklee ini. 

Nanti jue update lagi apa yang istimewanya Kolagen Shaklee ini berbanding Kolagen lain ya. Nantikan ye hihi.


Cepat2 grab taw

Sekian,

Whatsapp/sms 019-9895564

Instagram : My Cutie Insta

No comments:

Post a Comment