"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Saturday 11 October 2014

7 Jenis Minuman Yang Boleh Kuruskan Badan

Dah penat sesi mengoogle, tiba-tiba terjumpa satu artikel ni yang memberi info tentang 7 jenis minuman yang boleh menguruskan badan. Mesti korang semua nak tahu kan?

Lepas jue share kat sini bolehla kita sama-sama praktiskan untuk menguruskan badan kita. Ok kalau semua dah dah xsabar nak tahu sekarang juga jue listkan hihi

Sila baca dan buat jika korang nak kurus, abaikan jika korang selesa dengan berat badan anda sekarang.


  1. Jus Buah Tanpa Gula - mempunyai kandungan nutrisi dan vitamin yang lebih tinggi dan lebih baik diminum dengan seratnya. Sekiranya korang nak beli jus buatan, pilihlah jus yang seratus peratus asli dan kadar gulanya rendah.
  2. Jus Sayuran - Sayur-sayuran yang mentah merupakan sumber serta dan antioksidan yang baik. Nutrisinya sama sahaja dengan jus buah, tetapi kalorinya separuh. Serat sayuran berfungsi sebagai 'fat blocker' 9zat yang menghalang pembentukan lemak).
  3. Soothies Buah - Mencampurkan buah dengan susu, tanpa gula atau pemanis lain. Buah kaya dengan B komples, jadi ia dapat menghasilkan tenaga.
  4. Teh Hijau - Berupaya meningkatkan mekanisme pembakaran lemak sehingga 40%. Ekstrak teh hijau dengan antioksidan yang tinggi akan meningkatkan pengaliran oksigen di dalam darah sehingga tubuh akan menjadi lebih sihat.
  5. Susu - Kalsium dalam susu krim membantu menghalang gen yang membentuk lemak. Perut akan terasa kenyang sehingga membuatkan anda makan lebih sedikit.
  6. Air Putih - Minuman air putih adalah minuman yang paling baik kerana ia bebas kalori dan juga karbohidrat. Air putih tidak mempengaruhi berat badan atau kadar gula dalam darah. Sebaliknya boleh melangsingkan badan disebabkan oleh pembakaran lemak yang berlaku dalam media cecair.
  7. Kopi Hitam - Dapat membantu melepaskan lemak dan menjadikannya energi. Tapi pengambilannya jangan lebih dari 4 gelas sehari.
Mana satu mau, nak kurus atau nak gemuk

Mana satu korang mahu? Jangan lupa ye nak kurus pun kena jaga kesihatan, vitamin dalam badan kena cukup sebagai keperluan nutrisi. Jangan diet jika anda xcukup nutrisi. Nak nutrisi? Kena makan suplemen lah tau. Paling ok dah tentu suplemen Shaklee sebab ia semulajadi, halal dan berkesan. Selamat berjaya Kurus dengan minuman berkhasiat ini.

Junaida Watie
SID Bertauliah dan Pengguna Tegar Produk Shaklee
930073
Hubungi 019-9895564 untuk guide yang betul
my instagram


1 comment: