"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday 17 October 2014

Kenapa Shaklee Selamat Digunakan?

Kenapa Shaklee Selamat Digunakan?Banyak-banyak produk di pasaran, kenapa Shaklee juga yang menambat hati jue? Ok jue ni jenis yang sukakan produk yang diyakini selamat dan halal digunakan. Maklumlah, tak nak menyesal dikemudian hari. Takut juga mula-mula makan muka memang berubah menjadi licin dan anjal tetapi tak kekal lama, lepas itu bila timbul pelbagai penyakit, siapa yang nak dipersalahkan. Salah sendirilah kan sebab hak memilih adalah di tangan sendiri. Oleh itu jadilah pengguna yang bijak, yang selalu selidik bahan-bahan dan sumber-sumbernya selamat digunakan ataupun tidak. 

Bagaimana dengan produk kegilaan jue ni iaitu shaklee, adakah selamat? Buat pengetahuan semua, misi syarikat Shaklee sendiri sudah membuktikan bahawa ia selamat digunakan iaitu ingin memberikan kehidupan yang lebih sihat untuk semua orang dan kehidupan yang lebih baik buat sesiapa sahaja. Namun ia sudah tentu tidak cukup bagi membuktikan rakyat Malaysia bukan? Kita rakyat Malaysia pastinya ingin produk yang halal kerana negara Malaysia ialah negara Islam. Majoriti penduduk adalah beragama islam.

Jadi sebab mengapa Shaklee selamat digunakan adalah kerana ia Halal.



Sijil Halal Shaklee





Keselamatan dan standard Shaklee tiada tandingannya bagi memastikan produk sentiasa selamat. Shaklee telah melaburkan lebih $250 juta untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk. Sebanyak 350 ujian dijalankan bagi setiap kandungan dan 100,000 ujian kualiti produk serta 23,000 ujian keaslian dan keselamatan setiap tahun. Baha-bahan yang dipilih adalah bahan semulajadi yang paling asli dan palin tulen dalam semua ramuan produknya. Produk Shaklee juga tidak mengandungi sebarang bahan tiruan dan bahan kimia berbahaya yang terdapat dalam produk pesaing.
Shaklee juga telah bekerjasama dengan ahli toksikologi bagi mengembangkan senarai bahan kimia yang berpotensi berbahaya kepada manusia dan Shaklee mengemaskini senarai ini bagi memastikan bahan-bahan kimia ini tidak mencemari sebarang produk Shaklee.
Sebab itu Syarikat Shaklee benar-benar yakin setiap produknya adalah 100% selamat untuki digunakan dan jaminan daripada Shaklee adalah tanpa syarat. 
Bahan-bahan yang tiada dalam setiap produk Shaklee :
TIDAK Mengandungi Paraben
TIDAK Mengandungi Triklosan
TIDAK Mengandungi Phthalates
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
TIDAK Mengandungi Glikol
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
TIDAK Mengandungi Ammonia
TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
TIDAK Mengandungi Formaldehyde
TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
TIDAK Mengandungi Toulene
TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
TIDAK Mengandungi Pewarna
TIDAK Mengandungi Lemak Trans
TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang
Dah jelas dan terang sangat-sangat kan Shaklee ni benar-benar Selamat kan, jadi jika korang ragu-ragu lagi meh tengok sticker kelulusan KKM yang ada pada botol vitamin Shaklee ini. Ia sememang sticker KKM sebenar seperti yang telah dikeluarkan oleh KKM.

Nampak tak dalam bulatan tu ada sticker kelulusan KKM.
Ok, jelas dah kan Shaklee ni selamat digunakan. Sumber dahla semulajadi jadi kita tak perlu risau. Kalau tak masakan ia boleh bertahan lebih dari 55 tahun pasaran di Malaysia. 

Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut dan sebarang tempahan sila buat di






No comments:

Post a Comment